Començo aquesta etapa de blocaire amb il.lusió esperant que em pugui fer un humil forat a la blogosfera del país o, com a mínim, de la comarca d'Osona. Espero que totes les opinions que aquí es verteixin no fereixin a ningú i, si ho fan, demano disculpes anticipades. També aprofito aquest primer paràgraf per donar les gràcies a tots aquells que llegireu i, potser, deixareu algun o altre comentari donant la vostra opinió sobre els temes tractats.
Post hoc, ergo procter hoc: després d'això, llavors a conseqüència d'això.
En el primer post que escric al bloc parlaré de la malaurada martingala de Fèlix Millet i la seva "brillant gestió" al capdavant de la fundació Orfeó Català Palau de la Música Catalana.
Ens trobem en un moment en el que, més que mai, està en boca de tothom el tema del sobiranisme, les consultes d'autodeterminació, el prestigi institucional i la lluita del poble català per la defensa dels seus drets i la seva identitat en contra de tribunals polítics. Doncs resulta que en aquest moment, precisament en aquest, del principat de Catalunya en sorgeix una de les trames corruptes més desagradables de totes les que es fan i es desfan.
Una trama que, després de vint anys, es descobreix com qui no vol la cosa. De la nit al dia. Per generació espontània. Fèliz Millet -i d'altres... la majoria a determinar públicament- porten des del principi posant la mà a la caixa de la Fundació del Palau de la música catalana. El Palau, un dels principals exponents del simbolisme català -i patrimoni cultural de la humanitat segons la UNESCO- ara se'ns revela com una institució comandada per corruptes sense cap escrúpol que no dubten en dir als músics que es paguin ells mateixos els entrepans argumentant que la fundació no té ni un duro. Mentrestant, aquests corruptes s'embutxaquen milers i milers d'euros a costa del contribuent i de les donacions de particulars a la Fundació.
No deixa de sorprendre'm que, després de tants anys de corruptel.la -pràcticament a cara descoberta segons els informes d'auditoria- s'hagi descobert públicament ara. Tant de temps ha hagut de passar perquè algú s'adonés que les coses no funcionaven? El patronat s'havia fiat sempre de Millet i companyia sense preguntar-se mai si tot s'estava fent correctament ni el perquè dels "forats" que indicaven els informes dels diversos auditors? Jo em pregunto perquè serveix l'entramat institucional de la fundació si llavors resulta que ningú dels que en formen part la fiscalitzen, la controlen o, senzillament, s'interessen pel que s'esdevé a la direcció de la mateixa i als seus comptes.
El problema no rau potser tan en la responsabilitat d'alguns sinó la irresponsabilitat dels mateixos -confiança sí, però fe cega potser no cal i menys tractant-se de diners que no són propis- . Dit això, no seria just no destacar que els qui han causat la catàstrofe, qui han robat i qui han menyspreat del tot el símbol no són el patronat -i menys el d'honor- sinó l'ex-president i l'ex director administratiu Millet i Montull, respectivament. O almenys fins on sabem.
Millet, membre destacat de la burgesia catalana i descendent directe de Lluís Millet i Pagès, fundador de l'Orfeó Català es va aprofitar del seu cognom per guanyar-se la confiança -ímplicita de la burgesia- i poder robar i dilapidar el patrimoni públic a la seva més pura conveniència.
Potser no es tracta tan de deixar de confiar sinó més aviat fer la feina ben feta i no deixar-se enlluernar ni per cognoms ni per passats que ja formen part de la història. "L'establishment" burgès català ha gaudit sempre de certa butlla entre tots els estaments del país i això és quelcom que comença a canviar des de fa uns anys si bé encara hi ha molt a fer. Canvis que, en bona part, començaven a ser manifestos amb el canvi de govern que segellava el Pacte del Tinell del 2003.
No oblidem, però, que aquestes actituds de "carta blanca" de cert sector destacat i poderós del país són un argument i presa molt fàcil d'utilitzar per tots aquells de les espanyes que ens volen mal o que, senzillament, ni ens reconeixen però els suposem una molèstia. A partir d'ara la "casta política catalana" de la qual sempre es parlava a la cadena de la sotana tindrà més credibilitat populista que mai. L'argumentació "post hoc, ergo procter hoc" Millet i companyia els hi ha donat en safata de plata. Ens costarà molt desmuntar-la -fins i tot a aquells que ens vulguin escoltar-.
Post hoc, ergo procter hoc: després d'això, llavors a conseqüència d'això.
En el primer post que escric al bloc parlaré de la malaurada martingala de Fèlix Millet i la seva "brillant gestió" al capdavant de la fundació Orfeó Català Palau de la Música Catalana.
Ens trobem en un moment en el que, més que mai, està en boca de tothom el tema del sobiranisme, les consultes d'autodeterminació, el prestigi institucional i la lluita del poble català per la defensa dels seus drets i la seva identitat en contra de tribunals polítics. Doncs resulta que en aquest moment, precisament en aquest, del principat de Catalunya en sorgeix una de les trames corruptes més desagradables de totes les que es fan i es desfan.
Una trama que, després de vint anys, es descobreix com qui no vol la cosa. De la nit al dia. Per generació espontània. Fèliz Millet -i d'altres... la majoria a determinar públicament- porten des del principi posant la mà a la caixa de la Fundació del Palau de la música catalana. El Palau, un dels principals exponents del simbolisme català -i patrimoni cultural de la humanitat segons la UNESCO- ara se'ns revela com una institució comandada per corruptes sense cap escrúpol que no dubten en dir als músics que es paguin ells mateixos els entrepans argumentant que la fundació no té ni un duro. Mentrestant, aquests corruptes s'embutxaquen milers i milers d'euros a costa del contribuent i de les donacions de particulars a la Fundació.
No deixa de sorprendre'm que, després de tants anys de corruptel.la -pràcticament a cara descoberta segons els informes d'auditoria- s'hagi descobert públicament ara. Tant de temps ha hagut de passar perquè algú s'adonés que les coses no funcionaven? El patronat s'havia fiat sempre de Millet i companyia sense preguntar-se mai si tot s'estava fent correctament ni el perquè dels "forats" que indicaven els informes dels diversos auditors? Jo em pregunto perquè serveix l'entramat institucional de la fundació si llavors resulta que ningú dels que en formen part la fiscalitzen, la controlen o, senzillament, s'interessen pel que s'esdevé a la direcció de la mateixa i als seus comptes.
El problema no rau potser tan en la responsabilitat d'alguns sinó la irresponsabilitat dels mateixos -confiança sí, però fe cega potser no cal i menys tractant-se de diners que no són propis- . Dit això, no seria just no destacar que els qui han causat la catàstrofe, qui han robat i qui han menyspreat del tot el símbol no són el patronat -i menys el d'honor- sinó l'ex-president i l'ex director administratiu Millet i Montull, respectivament. O almenys fins on sabem.
Millet, membre destacat de la burgesia catalana i descendent directe de Lluís Millet i Pagès, fundador de l'Orfeó Català es va aprofitar del seu cognom per guanyar-se la confiança -ímplicita de la burgesia- i poder robar i dilapidar el patrimoni públic a la seva més pura conveniència.
Potser no es tracta tan de deixar de confiar sinó més aviat fer la feina ben feta i no deixar-se enlluernar ni per cognoms ni per passats que ja formen part de la història. "L'establishment" burgès català ha gaudit sempre de certa butlla entre tots els estaments del país i això és quelcom que comença a canviar des de fa uns anys si bé encara hi ha molt a fer. Canvis que, en bona part, començaven a ser manifestos amb el canvi de govern que segellava el Pacte del Tinell del 2003.
No oblidem, però, que aquestes actituds de "carta blanca" de cert sector destacat i poderós del país són un argument i presa molt fàcil d'utilitzar per tots aquells de les espanyes que ens volen mal o que, senzillament, ni ens reconeixen però els suposem una molèstia. A partir d'ara la "casta política catalana" de la qual sempre es parlava a la cadena de la sotana tindrà més credibilitat populista que mai. L'argumentació "post hoc, ergo procter hoc" Millet i companyia els hi ha donat en safata de plata. Ens costarà molt desmuntar-la -fins i tot a aquells que ens vulguin escoltar-.
L'enhorabona i benvingut a la colla! Vist el continut del primer post, crec que vens a incrementar el nivell. Em fa il·lusió ser el primer a penjar-hi alguna cosa, encara que només siguin quatre banalitats. Ens llegim!
ResponEliminaL'enhorabona i benvingut a la colla! Vist el nivell del primer post, crec que vens a incrementar el nivell. Em fa il·lusió ser el primer a penjar-hi un comentari, encara que només siguin quatre banalitats. Ens llegim!
ResponEliminaÒndia, quin nyap! El primer que hi penja un comentari, i el duplica. Sempre ho podràs explicar com a anècdota...
ResponEliminaNo passa res Josep M.! gràcies per llegir-me i comentar-me!
ResponEliminaBueno, tal com tu dius, si el sector burgès el que ha fet és fiar-se cegament del cognom Millet del seu antecessor, doncs en part té el que mereix. Però la resta ( gent no implicada ) no, i com sol passar, paguen justos per pecadors.
ResponEliminaAquest home havia posat propietats milionàries al nom de la seva dona, filla i no sé qui més.
Aquest és un exemple clar i perillós, esperem que no habitual, del que passa quan en una institució ( el terme Fundació de vegades malsona a cúmul de diners ) no es controla el\s paio\s que té possibilitats de fer xanxullos amb grans sumes de diners alienes.
Malament si ningú ho feia, i pitjor si també s' embutxacaven !
De pomes podrides n' hi ha a tot arreu, però certament un cas d' aquesta dimensió ultrapassa el greuge econòmic envers l' honestedat que es suposava en aquest sector.
Esperem doncs, que la resta de pomes no estiguin massa picades...
Benvingut a la Osonosfera, Sergi!
ResponEliminaEn quan al post, només dir que el cas Millet posa en evidència que Catalunya és un país classista, on la "bona gent" amb cognoms de "bona gent", com Millet, se'ls hi pressuposa una fiabilitat social més àmplia que la resta de catalanets...
Podrà "Fèliz" (gran lapsus en el teu bloc que no has de corregir, molt bo!) Millet mirar l'estatua del seu avi, fundador de l'Orfeo Català? Segur que sí, això i més!
....lo que no sé es si, en la frase latina, lo correcto es decir procter, proctor o propter...
ResponEliminay por cierto, yo tb tengo un blog, y siempre busco visitantes, : )
http://rafarrojas-lanadaylafuga.blogspot.com